CitroFriends

Forum for followers of Citroen automobiles, old and new


You are not connected. Please login or register

The Euro, the BX break of John

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 The Euro, the BX break of John on Mon Sep 19, 2011 4:56 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Tijd voor een eigen topic.
Er zit een heel rare ratel ergens achterin. De bakken zijn leeg, dat kan het niet zijn. Het lijkt zowat op het geluid van zo'n oude bakelieten telefoon. Wat het is, waar het vandaan komt?

2 Re: The Euro, the BX break of John on Mon Sep 19, 2011 10:10 pm

Gert

avatar
Engineer
Engineer
Utlaat, losse hitteschild?

3 Re: The Euro, the BX break of John on Mon Sep 19, 2011 10:26 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Je zou het haast denken. Zoiets dacht ik ook, dus vanmiddag weer die auto gestart. En wat denk je? Geen ratel. Noem het karakter. Auto weer af, nog een keer starten en daar is de ratel. Uit de film blijkt, dat het toch echt uit het achterlicht lijkt te komen. Links achter. Lamp eruit en wat je daar ziet is een partij draden daar word je eng van. Ook een relais voor de bekabeling van de trekhaak. Laat dat ding nou ratelen als een gek! Hoe dat komt? Dat gaan we nog uitzoeken. Misschien is er ergens een draad kaal geraakt en maakt bij een bepaald toerental, dus frequentie, massa. Er is laatst over een drempel gereden die niet gemaakt is voor personenauto's, maar omdat er werkzaamheden aan de weg waren moest je daar toch overheen. Toen heeft de bodem, ergens, de grond geraakt. Misschien is er toen ook een draad geraakt. We gaan het uitvinden.

4 Re: The Euro, the BX break of John on Tue Nov 08, 2011 5:57 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Gut, naar rechts trekken en toch een oneven slijtage aan de band. Toch maar even uitlijnen.

5 Re: The Euro, the BX break of John on Wed Dec 28, 2011 9:08 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Krijgt die Euro toch ineens al voor de tweede keer een grote beurt sinds we die rammelbak hebben. Nieuwe distrisnaar, sapjes en filtertjes. Blijkt ook dat nieuwe schijven en blokken voor ook niet echt overbodige luxe zijn. Eens kijken of we dat voor vertrek op 1 januari nog kunnen regelen. We kijken nooit naar die auto, want die doet het altijd. Geen idee. Slordig voor een garagist? Of normaal?



6 Re: The Euro, the BX break of John on Fri Dec 30, 2011 11:04 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Nieuwe snaren, sapjes, schijven, blokjes, filters, bedradingen, relais, lampjes. De Euro kan overmorgen weer een tripje Apeldoorn gaan doen.

7 Re: The Euro, the BX break of John on Wed Feb 08, 2012 10:48 am

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Well this morning it was really cold. Found out when I got to work that in this area it was -19deg.
Which explains that although the euro started okay, it wouldn't run okay and, get this, I couldn't use the wipers or indicators as the stalks were frozen solid.
On the way to work it cut out about 10 or so times and was make some really nasty engine noises. I think the fuel may have been freezing up.
But the euro is on it's last legs. Back suspension is bad, the last 2 days the front suspension doesn't go up or down, and rattle everywhere. It is getting time to look for a replacement.
Tonight it seem to run a bit better, i.e. all the horrible noises, but no cutting out and the indicator worked.
Not had that funny episode with the heater again, can only think that it may have been the fan freezing up as well.
Have give it a look over and can't see anything amiss. I think it's just the mileage catching up with it. You can hear the different compressions in each cylinder when it's running.

8 Re: The Euro, the BX break of John on Fri Feb 24, 2012 10:54 am

patrick

avatar
Engineer
Engineer
ai, die gaat richting RIP dus. De Euro hè.

9 Re: The Euro, the BX break of John on Fri Feb 24, 2012 11:46 am

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Er is inderdaad vervanging nodig. Denk ik.

10 Re: The Euro, the BX break of John on Fri May 25, 2012 8:35 am

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Na weken van stilstand toch eens kijken of die Euro nog zo wil starten als ik gewend ben.

In eerste instantie wel, in tweede en derde instantie niet. Maar de vierde keer blijft het ding lopen.

11 Re: The Euro, the BX break of John on Tue Jul 24, 2012 8:52 am

wendela

avatar
Engineer
Engineer

12 Re: The Euro, the BX break of John on Thu Jul 26, 2012 11:28 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Draagarmen vervangen, een hoop laswerk en nou dit weer:

13 Re: The Euro, the BX break of John on Sun May 05, 2013 9:37 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Dyanamo stuk, maaar je bouwt eekrische bussen of je doet dat niet.


14 Re: The Euro, the BX break of John on Mon May 06, 2013 6:29 pm

patrick

avatar
Engineer
Engineer
hehehehehehe

15 Re: The Euro, the BX break of John on Thu May 30, 2013 4:04 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
De Euro valt nu echt uit elkaar.


16 Re: The Euro, the BX break of John on Thu May 30, 2013 6:35 pm

patrick

avatar
Engineer
Engineer
zie ik daar ook een stuk uitlaat?

17 Re: The Euro, the BX break of John on Thu May 30, 2013 8:44 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Ja, die lag op straat.

18 Re: The Euro, the BX break of John on Sat Aug 31, 2013 6:20 pm

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Na twee dagen hard werken lekker uitrusten voor een tijdje. Past precies tussen de schuur en het huis.

19 Re: The Euro, the BX break of John on Sat Aug 31, 2013 11:28 pm

patrick

avatar
Engineer
Engineer
daar moet je wel een paar keer voor steken.

20 Re: The Euro, the BX break of John on Sun Sep 01, 2013 6:51 am

wendela

avatar
Engineer
Engineer
Ja, maar dat is iets waar ik een ster in ben. Met aan elke kant een centimeter, Vijf meter ruimte? Dan krijg ik mijn auto op die plek. Leuk joh.

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum